2015

Fick inspiration av Elin Kero till detta inlägget!
 
Beskriv året med tre ord
Lärorikt, roligt och utmanande
 
2015 har varit ett givande år, inte minst för att jag har lärt känna mig själv så himla mycket, utan också för allt som hänt! Studerade klart mitt första gymnasieår, började jobba, fotografera mer osv.. 
 
Årets bästa bild
Bilden är från i somras och fortfarande sitter jag och funderar på hur jag lyckades med denna bild, katter är sjukt svåra att fota, tro mig!
 
Vart reste du?
Menorca var det landet jag besökte, behöver jag säga mer än så?
 
Vad såg du mest fram emot?
Att utvecklas mycket inom fotografi, lägga mer energi på det! Att åka till Menorca var också någon jag var väldigt exalterad över!
 
Gjorde du något som du aldrig gjort förut?
Jag sökte sommarjobb, två intervjuer och sen fick jag det! Mycket spänning och nervositet inblandat. Fick även mer fotoförfrågningar som jag tackade ja till!
 
En av mina bilder som faktiskt hamnade i Nordens Ark´s almanacka
 
Beställde hem en fjärrutlösare som kommit till användning många gånger
 
Vilka datum kommer du alltid minnas?
5/6 - Jag och några vänner drog till Göteborg och kollade på Måns Zelmerlöw, väldigt fantastisk kväll!
25/7 - Sista gången jag träffade Lina innan hon drog till USA på utbytesår. Den kvällen spenderades i Grebbestad  sjungandes till Måns Zelmerlöw & Tomas Ledin.
 
Vilka låtar kommer påminna dig om 2015?
Måns Zelmerlöw - Heroes / Hallå han vann ju liksom Eurovision!!
 
Ella Eyre / We Don´t Have To Take Our Clothes Off - "Idol-Magnus" gjorde ett ruskigt framträdande på Idol med den. Plus att jag och min vapendragare (i alla lägen) har gjort den lite till "vår" låt!
 
Jag testade för första gången att fotografera porträttbilder på hästar med svart bakgrund
 
Vad åstadkom jag under 2015?
- Jag fick mitt första sommarjobb, som också ledde till helgjobb sen när skolan drog igång igen.
 
- Fotograferade klubbens hopptävling. Att stå på en bana från 09-15(ish) med klasser från 90-125cm tog på krafterna, men ack så roligt det var!
 
- Började fotografera produktbilder på smycken för några treor på skolan, något jag aldrig gjort tidigare, men även det var väldigt skoj!
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
-  Bli tuffare i allt jag gör, våga säga ifrån och tacka nej till saker om det behövs. Gjorde några sådana misstag under detta år och ska nu se till att minska på dem. 
 
- Tänka en extra gång innan jag utför något.
 
Började rida Gaston under våren 2015
 
Från i augusti när klubben hade tävling
 
Planer för 2016
- Köpa fullformat, planerat väldigt länge inför det här, både med föräldrar och massa googlesök.
- Gå på fotomässan i Stockholm i november, hoppas det går igenom!!
- Ta körkort!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback