BÄSTA FOTOPRYLAR

Förutom kamera så har jag lite fotoprylar som blivit ett måste för mig och kan inte klara mig utan dem! Så varför inte dela med mig av detta.
- Ett minneskort är ju såklart ett måste för att ens få några bilder, men ett stort är toppen! Har mitt 32GB sittande i kameran hela tiden och det blir aldrig fullt, då fotar jag i RAW-format också, vilket tar extra stor plats! 
 
- Mitt stativ är en pryl som används extremt ofta faktiskt. Det finns väldigt många bilder man inte kan ta utan stativ, så ett måste för mig som gärna testar på allt och lite till inom fotografi.
 
- Åh min älskade fjärrutlösare, vad skulle jag göra utan dig? Alla gånger som jag vill ha en plats framför kameran eller ska fota med långa slutartider är detta räddaren i nöden. Eftersom min kameramodell inte tar emot bara en kontrollsignal, så måste jag ha en sensor (den till höger).
 
Sist men inte minst, hårddisken! Sparar med jämna mellanrum över bilder till den för att datorn inte ska bli alldeles full. Eftersom jag fått Photoshop med skoldatorn blir det ju automatiskt att jag gör allting på den, alltså extra bra med en hårddisk i mitt fall, då skolarbeten också ska få plats på datorn och inte bara bilder! ;)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback